středový ovládací panel


ovládání palcem, regulace rychlosti


akuboxy s bateriemi

elektrický vozík čtyřkolový
vsunutý dobíjecí konektor

elektrický vozík čtyřkolový
odstranění krytu baterií

elektrický vozík čtyřkolový
odpojení elektromotoru

elektrický vozík čtyřkolový
nakládání vozíku

elektrický vozík čtyřkolový
naložené vozítko bez sedačky

elektrický vozík čtyřkolový
dvě vozítka ve vozu

elektrická vozítka - použití, obsluha, nabíjení akumulátorů

jízda

Veškeré funkce potřebné pro jízdu vč. zatáčení se ovládají pomocí řídítek, tedy rukama. Uprostřed řídítek je ovládací panel (viz obrázek 1,2), který signalizuje stav akumulátorů. Dále dle jednotlivých typů se zde zapínají blinkry, poziční osvětlení, je zde i tlačítko na klakson. Naleznete zde ovladač max. rychlosti. Samotná jízda se uskutečňuje stlačením táhla (stejný princip jako brzda např. na kole na řídítkách), kdy podle toho, jak moc tlačíte na táhlo, tak rychle jedete. Směr vpřed se ovládá na pravé straně, směr vzad na levé straně. Některé typy (Sterling Elite) se dají ovládat na jakékoliv straně, též se dají ovádat pouze palci. Brzdu u těchto vozíků nepotřebujete, neboť v okamžiku, kdy pustíte páku rychlosti, vozítko se okamžitě zastaví. I přesto mají některé modely klasickou brzdu (Sterling Elite) , ta se používá např. je-li odpojen elektromotor např. při manipulaci, při nakládání.
V žádném případě nedoporučujeme odpojit elektromotor a jet z kopce (viz. obr. 6)!
Při couvání některé modely vydávají akustický signál, podobně jako když couvají velká auta.

akumulátory, nabíjení, výdrž

Drtivá většina těchto vozíků je vybavena bezúdržbovými bateriemi. Tyto baterie jsou v tzv. AKUBOXECH. Ke všem typům jsou přiloženy plně automatické nabíječky - stačí tedy zapojit nabíječku do sítě a na druhé straně zasunout konektor do nabíjecí zdířky. Nabíjení je signalizováno LED diodami. Doba nabíjení je závislá na kapacitě akumulátorů (Ah). Vůbec nic nezkazíte, vrát9te-li se z projížďky, byť i krátké, a vozík dáte na nabíječku. Jak jsme uváděli, nabíjení je plně automatické. V zimním období nebo při nepoužívání vozíku doporučujeme dobít akumulátory alespoň 1x měsíčně.

vyjmutí akumulátorů

Nejdříve je třeba odebrat sedačku. Ta je vložena a zajištěna železným čepem, který může nebo nemusí být dle jednotlivých typů osazena ještě matkou. Sedačka zároveň slouží jako ochrana před odcizením akumulátorů. Po odstranění sedačky nadzvednete plastový kryt, někdy opět dle typu odejemte celou zadní čat nebo pouze kryty z akuboxů. Tyto kryty nebývají extra zajištěny šrouby.

přeprava vozíků

Přeprava vozíků je velmi snadná. Řídítka se dají sklopit až na sedačku, opěrná část sedačky se dá též sklopit. Při nutnosti ještě nižšího profilu se bez problému dá oddělat sedačka. Předtím ještě odpojte odpojovací pákou v zadní části vozíku elektromotor, abyste mohli pohybovat s vozítkem. Přední kola nadzvednetea strčíte do kufru, potom uchopíte vozík za zadní kosntrukční část, nadzvednete pouze tuto zadní část a celý vozík vsunete do připraveného vozu. Proto tyto skůtry pro invalidy bez problémů naloží i jedna dospělá osoba. Přibližná váha vozíků vč. baterií je cca 50kg.

ptejte se..
jméno

telefon

e-mail

dotaz

copyright